Vamos criar Branding para a tua marca?

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Vamos criar Branding para a tua marca?

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Em primeiro lugar, temos que clarificar o que Branding significa e o que envolve, pois frequentemente percebo que existe a confusão entre Branding e Logotipo. Branding corresponde a tudo o que visualmente pertence à marca. Inclui não só o logo, como as fontes tipográficas usadas em toda a comunicação, as cores, o site e/ou blog, o mundo das redes sociais, as fotografias, o packaging quando este se aplica à marca… enfim, falamos de tudo o que está ligado à comunicação da marca e a tudo com que o cliente se relacionada e interage. O Branding procura reflectir valores, personalidade, cultura, e através destas variantes, estabelecer uma relação com o cliente que se identificar com tal.

Branding é isto. É diferenciação, é reconhecimento por parte dos clientes e a fidelização dos que se identificam com os valores da marca. Quando pensamos nisto, conseguimos perceber facilmente que para um pequeno negócio bem sucedido (e até mesmo um grande negócio), é necessário ter o Branding da marca bem definido.

“Simply put, your brand is your promise to your customer. It tells them what they can expect from your products and services, and it differentiates your offering from that of your competitors. Your brand is derived from who you are, who you want to be and who people perceive you to be.”

Entrepreneur.com

Um trabalho de Branding não é um procedimento estanque para todas as marcas. Cada experiência é única e os processos de desenvolvimento também têm variantes. No entanto, há uma coisa que certamente vai ter que acontecer no início do projeto: muitas perguntas. Se isto não acontecer, estejam atentos!

Quando me contactam para projetos de criação de uma marca, é essencial ter o máximo de informação sobre a mesma, só assim é possível conseguir refletir ao máximo os seus valores. Se estão a iniciar este processo, já sabem que são muitas as questões que vos esperam, e eu deixo aqui algumas para irem pensando:

  • Descreve a tua marca em uma frase.
  • Porque foi criada?
  • Esta marca é individual ou representa uma empresa?
  • Qual é o target da marca?
  • Qual a concorrência da marca? Qual a marca concorrente que mais gostas?
  • Identificas alguma marca que reflicta os valores que queres que a tua marca passe?
  • Quais os valores da tua marca?
  • O que gostarias que as pessoas pensassem quando pensam na tua marca?
  • Se o teu negócio fosse uma música, qual seria?
  • O que esperas obter com este projecto de Branding?
  • Como pensas medir o sucesso do branding ou re-branding?

Estas são algumas das perguntas iniciais que faço no início de um projecto de Branding. Vamos então falar sobre o que queres criar para a tua marca?

Eu posso ajudar-te! 

English Version

Firstly, we have to clarify what Branding means and what it involves, as I often realize that there is confusion between Branding and Logo. Branding corresponds to everything that visually belongs to the brand. It includes not only the logo, but also the typographic fonts used throughout the communication, the colors, the website and blog, the world of social networks, the photographs, the packaging when it applies to the brand… well, we talk about everything which is linked to brand communication and everything the customer relates to and interacts with. Branding seeks to reflect values, personality, culture, and through these variants, establish a relationship with the customer who identifies with it.

Branding is this. It is differentiation, it is recognition by customers and the loyalty of those who identify with the brand values. When we think about this, we can easily realize that for a successful small business (and even a big business), you need to have a well-defined branding.

“Simply put, your brand is your promise to your customer. It tells them what they can expect from your products and services, and it differentiates your offering from that of your competitors. Your brand is derived from who you are, who you want to be and who people perceive you to be.”

Entrepreneur.com

A branding project is not equal for all brands. Each experience is unique and development processes also have variants. However, there is one thing that will surely have to happen at the beginning of the project: many questions. If this does not happen, be aware!

When someone contact me for a branding projects, it is essential to have as much information about the brand as it is possible, to reflect their values as much as possible. If you are starting this process, you already know that there are many questions that await you, and here are a few to think about:

  • Describe your brand in one sentence.
  • Why your brand was created?
  • Is this brand individual or represents a company?
  • What is the brand target?
  • What is your brand competition? Which competing brand do you like the most?
  • Do you identify any brand that reflects the values you want your brand to transmit?
  • What are the values of your brand?
  • What would you like people to think when they think of your brand?
  • If your business was a song, what would it be?
  • What do you expect from this Branding project?
  • How do you think you measure the success of branding or rebranding?

These are some of the initial questions I ask at the beginning of a branding project. So let’s talk about what you want to create for your brand?

I can help you!

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